topfoto-00.jpg
topfoto-02.jpg
topfoto-04.jpg
topfoto-05.jpg
topfoto-06.jpg

Artikler og debatindlæg,
blandt andet om LEVEL UP-læseundervisning

der førte til verdens bedste læseresultat

Her er 3 indlæg: 1. Et debatindlæg i Politiken, 2 En artikel af journalist Simone Kamp i De Frie skolers fagblad samt 3. Et debatindlæg i Clement Kjærsgaards blad Ræson. 

1. Danske lærere, inklusiv mig selv, har opnået verdens bedste læseresultat. Det står dokumenteret sort på hvidt i sammenfatningen af læseundersøgelsen PIRL 2011 side 6 som er lavet af danske forskere og bestilt af Undervisningsministeret. Men ingen har opdaget det, til trods for at Danmark og politikerne har ønsket gode læseresultater siden 00-erne. Måske er det fordi man bare taler, uden at vide, hvad et godt læseresultat er? Men ved man det ikke, så kan man heller ikke sætte ind på at få bedre læseresultater! Det er årsagen til 30 år med mange dårlige læseresultater. Men ved at anvende samme LEVEL UP-didaktik, som førte til verdens bedste læseresultat, kan man opnå det i alle klasser på alle årgange på skolen, i kommunen og få det som et nationalt resultat. Og samtidig forebygger man læseproblemer og manglende læselyst. 
Læs mit debatindlæg om det her i Politiken fra december 2020 med titlen 

Vi kender allerede svaret på, hvordan elever bliver bedre læsere

http://skolemonitor.dk/8034522

Det skal være legende let at blive bedre til at læse 
af journalist Simone Kamp fra marts 2021 i De frie skolers Lærerforenings fagblad på side 42:
https://issuu.com/fslforeningen/docs/fs22032021

 

Læseskandalen i folkeskolen skyldes 20 års fejlslagen skolepolitik

https://www.raeson.dk/2020/ingegerd-jenner-loeth-laeseskandalen-i-folkeskolen-skyldes-20-aars-fejlslagen-skolepolitik/

 Bestil bog og kursus i LEVEL UP her 

Se alle de positive værdier LEVEL UP medfører

Tilbage til forsiden

Kontakt