2023-ingegerd.jpg

Artikler og debatindlæg om, hvorfor LEVEL UP læsning giver gode læsere og stor trivsel

Dårlige læseresultater betyder, at eleverne læser uden for deres flow og nærmeste udviklingszone i fag, prøver og undersøgelser, og det giver læsevanskeligheder og mistrivsel. Flotte læseresultater betyder, at eleverne læser i deres flowzone alias zone for nærmeste udvikling, og det forebygger læsevanskeligheder og giver stor trivsel. Denne sammenhæng overser man desværre helt i al den snak om mistrivsel og dårlige læseresultater, men det er to sider af samme sag. Og de kan ikke trives, og de kan ikke blive bedre læsere, når de oplever at læse uden for deres flow og nærmeste udviklingszone ifølge den internationale forskning, som LEVEL UP bygger på, og mine mange års erfaringer og undersøgelser. 

 

 På denne side er der 8 links til 8 indlæg om dette: 
1. Sådan får vi flere gode læsere og mere trivsel i folkeskolen.
Et debatindlæg i Skolemonitor 22.8.23
https://skolemonitor.dk/debat/art9485299/S%C3%A5dan-f%C3%A5r-vi-flere-gode-l%C3%A6sere-og-mere-trivsel-i-folkeskolen

2. Et debatindlæg på folkeskolen.dk juni 2023
Hjælp, nu har jeg i 30 år ikke kunnet gøre dem til bedre læsere
Debat: Hjælp, nu har jeg i 30 år ikke kunnet gøre dem til bedre læsere (folkeskolen.dk)


3. En bedre folkeskole fås ved at lære af verdens bedste læseresultat.
Et indlæg i Magasinet Skolen fra januar 2023.
https://magasinetskolen.dk/artikel/undervisning-og-laering/en-bedre-folkeskole-opns-ved-at-lre-af-verdens-bedste-lseresultat

4. Børn og unge kan blive bedre til at læse ved at tage små skridt ad gangen
Artikel i Magasinet Skolen september 2022 side 3. 
Magasinet Skolen 3-2022 (e-pages.dk)

5. Vi kender allerede svaret på, hvordan elever bliver bedre læsere fra Skolemonitor december 2020.
http://skolemonitor.dk/8034522 

6. Det skal være legende let at blive bedre til at læse fra De Frie Skolers Fagblad marts 2021 side 42   https://issuu.com/fslforeningen/docs/fs22032021

7. Læseskandalen i folkeskolen skyldes 20 års fejlslagen skolepolitik fra Clement Kjærsgaards blad Ræson februar 2020
https://www.raeson.dk/2020/ingegerd-jenner-loeth-laeseskandalen-i-folkeskolen-skyldes-20-aars-fejlslagen-skolepolitik/

8. Bekymrende mange børn bliver ikke gode nok til at læse i folkeskolen. Et debatindlæg i ugebrevet A4 juni 2019. 
Ekspert: Bekymrende mange børn bliver ikke gode nok til at læse i folkeskolen (a4medier.dk)

Ønsker I hjælp til bedre læseresultater og mere trivsel? Så læs om mit didaktiske kursus i LEVEL UP LÆSNING her

Læs, hvorfor LEVEL UP LÆSNING giver dygtige læsere og forebygger læsevanskeligheder her. 

Tilbage til forsiden