topfoto-00.jpg
topfoto-02.jpg
topfoto-04.jpg
topfoto-05.jpg
topfoto-06.jpg

De mange fordele ved forebyggelse af læseproblemer og manglende læselyst 

LEVEL UP læseundervisning på alle klassetrin kan forebygge at 96 pct. af eleverne på alle årgange får læseproblemer og manglende læselyst. I stedet  kan klasserne udvikle det høje niveau 5 og 6, som hele klasser opnåede i sammenfatningen af PIRL 2011 side 6 og det fører til stor trivsel og læselyst. 

Det stopper 30 år med mange dårlige læseresultater. Det første var IEA fra 1991. 
Det medfører det bedste læseresultat man kan opnå i hvere klasse - et højt niveau. 

Det medfører samtidig, automatisk,  nedenstående positive værdier. 
Hvordan det hænger sammen uddyber jeg nøje i kapitel 3 i bogen 180 skridt. Her kommer værdierne: 

  • Stor, indre læselyst
  • Selvtillid
  • Trivsel
  • Glæde
  • Lyst til læring og skole
  • Faglig inklusion
  • Forebyggelse af læseproblemer
  • Udvikling af samme høje niveau i sprogforståelse.
  • Milliard-besparelser på specialundervisning i Grundskolen årligt
  • Ændring af den negative, sociale læsearv
  • Forebyggelse af megen forstyrrende, ukoncentreret adfærd i undervisningen
  • Faglig stolthed og øget respekt for lærerne i samfundet
  • Forbedrede arbejdsforhold og arbejdsglæde for lærerne

 Dette er til stor glæde for både eleverne, lærerne, forældrene, skolen og samfundet.

Bestil bog og kursus i LEVEL UP her 

Her ses plakaten, som er et piktogram til klasserne. Den viser metodens 180 LEVELS, og anvendes til læsemotivation, giver selvtillid, koncentration, tryghed, trivsel og stor læselyst, for snart at gå LEVEL UP.